Webáruház bérlés vagy vásárlás: konkrét számokkal és egy újabb szemponttal

A web25 (egyedi akadálymentes webáruház) és Shoprenter (webáruház bérlés)logója

Frissítés: 3 webáruház-rendszer összehasonlítása

2017. Júliusában egy cikk jelent meg. 3 különböző webáruház rendszert hasonlít össze igen konkrét tényekkel alátámasztva:

  1. Shoprenter a Gold csomaggal
  2. Unas az összes modullal
  3. WordPress WooCommerce az alapmodullal.

Aki nem elégedett a saját webáruházával, vagy új webáruházon gondolkozik, érdemes ezt a cikket elolvasnia. Fontos és konkrét szempontokat ad a döntéshez:

Shoprenter, Unas és WordPress WooCommerce összehasonlítás

Shoprenter vagy WordPress Woocommerce?

Egy nagyon jó cikk jelent meg a WebShopExperts honlapján: Webáruház saját vagy bérelt
rendszer? 
Mivel akadálymentes webáruházak készítésével is foglalkozom, van tapasztalatom a témában, a  cikkhez szeretnék néhány konkrét számítást mellékelni bővebb szöveg nélkül:

Egyedi akadálymentes webáruház vagy bérelt webáruház?

A két fő alternatíva az alábbi:

  1. Az ingyenes WordPress-WooCommerce rendszeren alapuló, egyedi tervezésű, egyedi funkcionalitású, saját tulajdonú webáruház;
  2. A Shoprenter Silver csomagjával készített testre szabható bérelt webáruház.

A két alternatíva hosszú távú pénzügyi vonatkozásai egyszerűek és magukért beszélnek:

IdőtávEgyedi webáruházShoprenter Silver csomag

1 év bruttó 400 ezer forint 100 ezer forint + áfa
3 év bruttó 410 ezer forint 300 ezer Ft + áfa
5 év bruttó 420 ezer forint 500 ezer forint + áfa
7 év bruttó 430 ezer forint 700 ezer forint + áfa

 

Talán nem hiszed el, hogy az egyedileg elkészített webáruháznak nincs karbantartási igénye, és sok-sok év múlva is működni fog. Ezt csak a profin és akadálymentesen tervezett és készített webáruházak képesek nyújtani. Ezek teljesen szabványosak, robusztusak. Mivel a szabvány nagyon lassan változik, ezért ezek a webáruházak ugyanolyan megbízhatóan működnek évek múlva is, mint készítésükkor. A minimális költség a frissítések telepítése miatt szükséges csak.

Az sem mindegy, hogy a webáruház termékeit mennyire találják meg a Google keresőt használó ügyfelek. A saját fejlesztésű webáruház úgynevezett technikai és on-site keresőoptimalizálása benne van az árában, és az üzemeltetés során folyamatosan és hatékonyan biztosítható. A Shoprenter webáruházban a keresőoptimalizálásért külön fizetni kell.

A WordPress – WooCommerce párossal egy kitartó és ügyes ember pár tízezer forintból egy profi webáruházat tud készíteni. Mindkét rendszer ingyenes, és mindkét rendszernél sok tízezer óra alatt fejlesztik, és fejlesztik folyamatsoan. Az egyedi webshop díja az egyedi webdizájn grafikusi költségét, valamint a telepítést és a szakértést, az egyedi fejlesztéseket foglalja magában. Az évente kiadott 10 ezer forint pedig egy minőségi tárhely (webszerver) költsége és a domain regisztrációs díja.

A saját webáruház tehát ez esetben 3 évnél hosszabb időtartam után megtérül. Azonban mégsem lehetséges egy ilyen rövid cikkben a két webáruházat egy kalap alatt emlegetni. Az enyém és a Shoprenter szolgáltatása is olyan összetett, hogy egy kisebb disszertációt lehetne írni az összehasonlításukról. Csak néhány nagyon egyszerű példa:

  1. Különböznek a csomagban foglalt hírlevél rendszerek és a hírlevelek árai.
  2. Az egyedi webáruházban minden teljesen egyedi igények szerint alakul ki. A weboldalon az utolsó pont is oda kerül, ahová a megrendelő szeretné, nem kell sablonokban gondolkodni. Lehetőség van a Shoprenterben még nem kifejlesztett funkciókra pl. Barion fizetés, egyedi utánvétel-kalkuláció beépítése stb.
  3. Nehéz dönteni azért is, mert néhány nagyon hasznos funkció például upsell vagy hűségpontrendszer csak a Shoprenter Gold csomagjában található meg, aminek ára viszont a Silver csomag duplája, míg a Woocommerce rendszerhez néhány tíz dollárért megvásárolható.
  4. Az egyedi webáruháznál egyéni konzultációra van lehetőség a készítő szakemberrel, . Ez sokkal inkább munkatársi kapcsolatra hasonlít. Ezzel szemben a Shoprenternél ügyfélszolgálat van, ami alapvetően csak tájékoztat a szolgáltatásról, és segítséget nyújt annak használatához.
Részlet egy akadálymentes webárházból: jól áttekinthető kattintható, navigálható.
Részlet egy akadálymentes webárházból: jól áttekinthető kattintható, navigálható.

Webáruház egyedileg vagy sablonból

Végül néhány nem forintosítható tényezőre hívom fel a figyelmet.

  1. Van, aki a fejében már megtervezett mindent, és azt szeretné megvalósítani. Ez az ember azt mondja: ilyen webáruház nincs még egy a földön. Van olyan is, akinek nincs határozott elképzelése, szeret sablonokból válogatni, és mozaikkockákból kirakni a maga webshopját.
  2. Érzelmi különbség van webáruház bérlés és webáruház birtoklása között. A webáruház mindig a tulajdonosé marad, és ha elég robusztus, akkor hosszú-hosszú ideig működni fog.
  3. Akkor érdemes webáruházat bérelni, ha valakit nem zavar túlságosan, hogy a webáruházát nem mindig úgy alakítja, ahogy szeretné. A bérelt webáruház fejlesztésébe nem szólhat bele. A cég sokszor költi olyan fejlesztésekre a pénzt, amit az adott ügyfél nem szeretne. A saját fejlesztésű webáruházról ezzel szemben  teljes egészében a tulajdonos rendelkezik, a lehetőségeknek sokkal tágabb a spektruma.
  4. Nem utolsó sorban pedig a cég bizalmi indexe is fontos. A Shoprenter már bizonyított, számíthatunk arra, hogy továbbra is ügyesen menedzselik, az oldalainkat nem törik fel. A saját webáruháznál is fontos, mennyire bízunk a készítő szakértelmében, tisztességességében, odafigyelésében. Az általam készített webáruházakat a piacon található legjobb biztonsági program védi, és amelyet eddig soha nem törtek fel.