Webáruház bérlés vagy vásárlás: konkrét számokkal és egy újabb szemponttal

Friss konkrétumokkal. Segítség a webáruház rendszerének eldöntéséhez. Nagyon sok szempontot kellene figyelembe venni a webáruház indításakor. Mindent nem is lehet. E cikkben néhány olyan tényezőt mutatok be, amit kevésbé szoktak boncolgatni: a bizalom, a költségek és az igények. De utalok egy másik cikkre is, ahol konkrétan összehasonlítják a ShoprRenter Gold csomagjával és az Unas rendszerrel.
A web25 (egyedi akadálymentes webáruház) és Shoprenter (webáruház bérlés)logója

Frissítés: 3 webáruház-rendszer összehasonlítása

2017. Júliusában egy cikk jelent meg. 3 különböző webáruház rendszert hasonlít össze igen konkrét tényekkel alátámasztva:

  1. Shoprenter a Gold csomaggal
  2. Unas az összes modullal
  3. WordPress WooCommerce az alapmodullal.

Aki nem elégedett a saját webáruházával, vagy új webáruházon gondolkozik, érdemes ezt a cikket elolvasnia. Fontos és konkrét szempontokat ad a döntéshez:

Shoprenter, Unas és WordPress WooCommerce összehasonlítás külső

Shoprenter vagy WordPress Woocommerce?

Egy nagyon jó cikk jelent meg a WebShopExperts honlapján: Webáruház saját vagy bérelt
rendszer? 
Mivel akadálymentes webáruházak készítésével is foglalkozom, van tapasztalatom a témában, a  cikkhez szeretnék néhány konkrét számítást mellékelni bővebb szöveg nélkül:

Egyedi akadálymentes webáruház vagy bérelt webáruház?

A két fő alternatíva az alábbi:

  1. Az ingyenes WordPress-WooCommerce rendszeren alapuló, egyedi tervezésű, egyedi funkcionalitású, saját tulajdonú webáruház;
  2. A Shoprenter Silver csomagjával készített testre szabható bérelt webáruház.

A két alternatíva hosszú távú pénzügyi vonatkozásai egyszerűek és magukért beszélnek:

IdőtávEgyedi webáruházShoprenter Silver csomag

1 év bruttó 400 ezer forint 100 ezer forint + áfa
3 év bruttó 410 ezer forint 300 ezer Ft + áfa
5 év bruttó 420 ezer forint 500 ezer forint + áfa
7 év bruttó 430 ezer forint 700 ezer forint + áfa

 

Talán nem hiszed el, hogy az egyedileg elkészített webáruháznak nincs karbantartási igénye, és sok-sok év múlva is működni fog. Ezt csak a profin és akadálymentesen tervezett és készített webáruházak képesek nyújtani. Ezek teljesen szabványosak, robusztusak. Mivel a szabvány nagyon lassan változik, ezért ezek a webáruházak ugyanolyan megbízhatóan működnek évek múlva is, mint készítésükkor. A minimális költség a frissítések telepítése miatt szükséges csak.

Az sem mindegy, hogy a webáruház termékeit mennyire találják meg a Google keresőt használó ügyfelek. A saját fejlesztésű webáruház úgynevezett technikai és on-site keresőoptimalizálása benne van az árában, és az üzemeltetés során folyamatosan és hatékonyan biztosítható. A Shoprenter webáruházban a keresőoptimalizálásért külön fizetni kell.

A WordPress – WooCommerce párossal egy kitartó és ügyes ember pár tízezer forintból egy profi webáruházat tud készíteni. Mindkét rendszer ingyenes, és a Shoprenternél több százszor több fejlesztési órát tettek bele. A díj az egyedi webdizájn grafikusi költségét, valamint a telepítést és a szakértést, az egyedi fejlesztéseket foglalja magában. Az évi 10 ezer forint pedig a tárhely költsége és a domain regisztrációs díja.

A saját webáruház tehát ez esetben 3 évnél hosszabb időtartam után megtérül. Azonban mégsem lehetséges egy ilyen rövid cikkben a két webáruházat egy kalap alatt emlegetni. Az enyém és a Shoprenter szolgáltatása is olyan összetett, hogy egy kisebb disszertációt lehetne írni az összehasonlításukról. Csak néhány nagyon egyszerű példa:

  1. Különböznek a csomagban foglalt hírlevél rendszerek és a hírlevelek árai.
  2. Az egyedi webáruházban minden teljesen egyedi igények szerint alakul ki. A weboldalon az utolsó pont is oda kerül, ahová a megrendelő szeretné, nem kell sablonokban gondolkodni. Lehetőség van a Shoprenterben még nem kifejlesztett funkciókra pl. Barion fizetés, egyedi utánvétel-kalkuláció beépítése stb.
  3. Nehéz dönteni azért is, mert néhány nagyon hasznos funkció például upsell vagy hűségpontrendszer csak a Shoprenter Gold csomagjában található meg, aminek ára viszont a Silver csomag duplája, míg a Woocommerce rendszerhez néhány tíz dollárért megvásárolható.
  4. Az egyedi webáruháznál egyéni konzultációra van lehetőség a készítő szakemberrel, . Ez sokkal inkább munkatársi kapcsolatra hasonlít. Ezzel szemben a Shoprenternél ügyfélszolgálat van, ami alapvetően csak tájékoztat a szolgáltatásról, és segítséget nyújt annak használatához.
Részlet egy akadálymentes webárházból: jól áttekinthető kattintható, navigálható.
Részlet egy akadálymentes webárházból: jól áttekinthető kattintható, navigálható.

Webáruház egyedileg vagy sablonból

Végül néhány nem forintosítható tényezőre hívom fel a figyelmet.

  1. Van, aki a fejében már megtervezett mindent, és azt szeretné megvalósítani. Ez az ember azt mondja: ilyen webáruház nincs még egy a földön. Van olyan is, akinek nincs határozott elképzelése, szeret sablonokból válogatni, és mozaikkockákból kirakni a maga webshopját.
  2. Érzelmi különbség van webáruház bérlés és webáruház birtoklása között. A webáruház mindig a tulajdonosé marad, és ha elég robusztus, akkor hosszú-hosszú ideig működni fog.
  3. Akkor érdemes webáruházat bérelni, ha valakit nem zavar túlságosan, hogy a webáruházát nem mindig úgy alakítja, ahogy szeretné. A bérelt webáruház fejlesztésébe nem szólhat bele. A cég sokszor költi olyan fejlesztésekre a pénzt, amit az adott ügyfél nem szeretne. A saját fejlesztésű webáruházról ezzel szemben  teljes egészében a tulajdonos rendelkezik, a lehetőségeknek sokkal tágabb a spektruma.
  4. Nem utolsó sorban pedig a cég bizalmi indexe is fontos. A Shoprenter már bizonyított, számíthatunk arra, hogy továbbra is ügyesen menedzselik, az oldalainkat nem törik fel. A saját webáruháznál is fontos, mennyire bízunk a készítő szakértelmében, tisztességességében, odafigyelésében.