+20 % felhasználó

Az akadálymentes honlapokat legalább 20 százalékkal többen tudják használni. A Vakbarát változat jele ikon jelenlétének semmi köze az akadálymentességhez. Az akadálymentes honlapon sosincs külön könnyen kezelhető, akadálymentes, gyengénlátó felület, mert ez értelmetlen. A nemzetközi Web-akadálymentességi irányelvek betartásával a weboldalakon több látogató lesz, és több konverziót hajtanak végre, ráadásul egyelőre nem kerül több pénzbe. Az akadálymentes weboldal a jövő technológiája, a fejlettebb országokban lényegesen elterjedtebb, mint nálunk. E kategóriában gyűjtöttem össze azokat az írásokat, amelyekből a legmarkánsabban kiderül, hogy miből adódik a 20 százalékkal több felhasználó.

Nagy betűkkel: húsz százalék - ennyivel lehetne több konverzió az akadálymentes weboldalon.
Húsz százalékkal lehetne több konverzió (azaz új ügyfél) az akadálymentes honlapokon — mutatta ki egy tanulmány. Angliában több mint 11 milliárd fonttal lenne több forgalom, ha akadálymentes honlapokon értékesítenének. Természetesen ezek csak számok. Azonban tény kérdés, hogy az akadálymentes honlapot sokkal többen tudják használni.
A web alapjai 25 éve változatlanok
Sokan azt hiszik: az akadálymentes weboldal, akadálymentes webáruház drágább. Épp az ellenkezője az igaz: olcsóbb és kifizetődőbb. Ha egy weboldalt kétszer annyi ideig lehet használni, fele annyiba kerül. Az akadálymentes weboldalt többen használják, és kevesebb karbantartást igényel.
Illusztráció: egy fiatalember, egy férfi és egy nő nézik a laptopot egy kerti padon. Az internetezés öröm mindenkinek.
Miért akadálymentesítsem a weboldalam?

A rövid válasz: mert több hasznod is lesz belőle.

  • Tim Berners-Lee a HTML szabvány megalkotója és az internetes világszervezet (W3C) szerint: „Az internet ereje az univerzalitása. Alapvető tulajdonsága, hogy bárki használhatja képességeitől függetlenül.” (Tim Berners-Lee: Wikiquote) Azok az emberek,
Google Analitics vezérlőpult átalakítva: feltüntettem a hibás űrlap és diavetítés miatti visszapattanások arányát
A WEB mindenkié. Vagy mégsem?

Összegyűjtöttem néhány esetet, amelyből megtudhatod, hogy kik és miért akadnak el az oldaladon. Semmilyen webanalitikából, statisztikából nem fogsz rájönni arra, hogy egyesek ezért mennek el az oldaladról. Még a visszapattanási arányban sem lesznek benne, mert sokszor már alaposan körbenéztek, sőt talán rendelni is szerettek volna,

Visszapattanási arány illusztrációja: trambulinozik egy fiatalember

Akadálymentesítéssel

A webanalitika kimutatja, hogy hányan hagyják el a honlapodat az első oldal után. Azt azonban nem, hogy mi ennek az oka. Felsorolok néhány, akadálymentesítéssel kapcsolatos okot, ami miatt elhagyhatják az oldalad.

  1. Idegesíti a diavetítés a fejlécben.
  2. Nem találta meg az infót,
WEB akadálymentességi tanulmány hirdetés

Az akadálymentességi tanulmány egy weboldal részletes akadálymentességi felmérése. Egyesek akadálymentesítési szakvéleménynek hívják, de nevezhetjük weboldal auditnak vagy weboldal felmérésnek is.

Az akadálymentesítési tanulmányban végig ellenőrizzük azokat a sikerkritériumokat, amelyeket az Európában, Ausztráliában, Amerikában szabványnak elfogadott Web akadálymentesítési útmutató határoz meg. Az alapszintű (“A”) megfelelés esetében 26,