Végre egy tanulmány is kimutatta, amit már saját magam is kiszámoltam: Az akadálymentesség hiánya miatt a potenciális konverziók kb. 20 százaléka vész el. (A konverzió a kívánt helyre kattintást jelenti, például: hírlevél-feliratkozás, az online vásárlás vagy telefonálás stb.) A kutatás egyben egy kampány az akadálymentes honlapokért : Click-away Pound. Én így fordítanám magyarra: elkattintott pénzek.
Arra utal, hogy a fogyatékossággal élő ügyfelek háromnegyede elkattint arról az oldalról, amit nehezen használ.
A legfontosabb öt indok, ami miatt elhagyják a honlapot, és ezért meghiúsul a konverzió:
- túlzsúfolt a honlap,
- hibás a link szövege,
- rossz az űrlap,
- mozognak a képek,
- nehezen olvasható (tipográfiai gondok).
Arról van szó, hogy a Google Analiticsben használt visszafordulási arányt akár 20 százalékkal is csökkenteni lehetne, miután akadálymentesítettük a honlapot. Azt pedig nem először mutatták ki, hogy a mozgó képek nem hoznak több konverziót.
A tanulmány csak arról szól, hogy mekkora kárt okoz a tudatlanság, hogy az oldalt nem akadálymentesen tervezték. Azonban ennél többről van szó. Az akadálymentes honlap azt is jelenti, hogy
- gondolunk a fogyatékossággal élőkre
- bizalmat szeretnénk építeni a honlapunkra látogatókkal.