Akadálymentes honlap: 20 százalékkal több konverzió

Húsz százalékkal lehetne több konverzió (azaz új ügyfél) az akadálymentes honlapokon — mutatta ki egy tanulmány. Angliában több mint 11 milliárd fonttal lenne több forgalom, ha akadálymentes honlapokon értékesítenének. Természetesen ezek csak számok. Azonban tény kérdés, hogy az akadálymentes honlapot sokkal többen tudják használni.
Nagy betűkkel: húsz százalék - ennyivel lehetne több konverzió az akadálymentes weboldalon.

Végre egy tanulmány is kimutatta, amit már saját magam is kiszámoltam: Az akadálymentesség hiánya miatt a potenciális konverziók kb. 20 százaléka vész el. (A konverzió a kívánt helyre kattintást jelenti, például: hírlevél-feliratkozás, az online vásárlás vagy telefonálás stb.) A kutatás egyben egy kampány az akadálymentes honlapokért : Click-away Pound. Én így fordítanám magyarra: elkattintott pénzek. Arra utal, hogy a fogyatékossággal élő ügyfelek háromnegyede elkattint arról az oldalról, amit nehezen használ.

A legfontosabb öt indok, ami miatt elhagyják a honlapot, és ezért meghiúsul a konverzió:

  1. túlzsúfolt a honlap,
  2. hibás a link szövege,
  3. rossz az űrlap,
  4. mozognak a képek,
  5. nehezen olvasható (tipográfiai gondok).

Arról van szó, hogy a Google Analiticsben használt visszafordulási arányt akár 20 százalékkal is csökkenteni lehetne, miután akadálymentesítettük a honlapot. Azt pedig nem először mutatták ki, hogy a mozgó képek nem hoznak több konverziót.

A tanulmány csak arról szól, hogy mekkora kárt okoz a tudatlanság, hogy az oldalt nem akadálymentesen tervezték. Azonban ennél többről van szó. Az akadálymentes honlap azt is jelenti, hogy

  1. gondolunk a fogyatékossággal élőkre
  2. bizalmat szeretnénk építeni a honlapunkra látogatókkal.

A kutatás honlapja angol nyelven. külső