Konkrétan a kattintható diavetítésre gondolok. Leggyakrabban a kiemelt ajánlatok, vagy a legfrissebb bejegyzések kiemelésénél fordul elő. A kattintható diavetítések az akadálymentességi szabvány két alapelvével is ütköznek: az észlelhetőséggel és érthetőséggel.
Mi a probléma a diavetítéssel?
A vakok és látássérültek képernyőolvasót használnak, ami nem képes követni a változó tartalmat. A kódolástól függően különböző tüneteket produkál a képernyőolvasó. Néha nagyon zavaró, néha kevésbé.
A megoldás
A diavetítés jó, ha csak látványelem marad. A futó képek ne legyenek kattinthatók, és nem kell helyettesítő szöveget sem megadni. (Ha nem tudod, mi ez, nézd meg a beszélő képekről szóló bejegyzésemet.). A kiemelendő tartalmat célszerű a honlap fix részébe pakolni.
- A legfrissebb bejegyzések legyenek a főoldalon egymás alatt. A WordPress sablonok alapértelmezetten így működnek. Hogyha a főoldal statikus, akkor az új cikkeket az oldalsáv tetejére lehet biggyeszteni a legújabb bejegyzések címsor alá. Ez is egy alapértelmezett widget a WordPressben.
- Akciók esetén jó megoldás az akadálymentes előreugró ablak. Másik jó megoldás, ha az erről szóló bejegyzés a legelső a főoldalon. A WordPressben ezt hívják ragadós bejegyzésnek.
Én mégis szeretnék akadálymentes diavetítést!
A kattintható diavetítés csak akkor akadálymentes, ha nem indul el magától, hanem a látogató indítja el, mondjuk egy kattintással, vagy gyorsbillentyűvel. Egy másik megoldás, hogy a diavetítés elé egy linket teszünk, és így a látássérült ember a képernyőolvasóval képes lesz átugorni azt.
Összefoglalás
A kattintható akadálymentes diavetítés nem indul el magától. A nem kattintható akadálymentes diavetítés csak dekoráció, nem kapcsolódik hozzá semmilyen tartalom. Ez utóbbira itt egy osztrák honlap követendő példának.