Akadálymentességi irányelv: az olvashatóság. Milyen betűtípust (fontot) használjunk, ha szeretnénk egy olvasható weboldalt?
tipográfia
Húsz százalékkal lehetne több konverzió (azaz új ügyfél) az akadálymentes honlapokon — mutatta ki egy tanulmány. Angliában több mint 11 milliárd fonttal lenne több forgalom, ha akadálymentes honlapokon értékesítenének. Természetesen ezek csak számok. Azonban tény kérdés, hogy az akadálymentes honlapot sokkal többen tudják használni.
Az akadálymentes változat, gyengénlátó változat és hasonló nevek alatt futó nagy kontrasztú oldalak teljesen értelmetlen és felesleges. Semmi köze nincs az akadálymentességhez. Hogyan terjedt el, és miért? Ki tudja.
Vannak, akik az átlagnál jobb képességekkel rendelkezőknek készítenek weboldalt. Az ő honlapjaikat leginkább a kognitív fogyatékossággal élők nem tudják használni. Azonban sokan szeretnék, ha a tartalmuk eljutna minél több emberhez. Ennek megoldása a mai technológiával rendkívül egyszerű.
A WCAG 2.0 szerinti akadálymentesség megállapítása egy időigényes portál-elemzési feladat. Bemutatok azonban néhány példát amelyeken jól megfigyelhető, hogy a tulajdonosuknak fontos volt, hogy fogyatékossággal élők is használhassák a honlapot. Ebből adódóan mindenki jobban járt.
Az akadálymentes honlap nem egy fekete-sárga kontrasztos honlap. Sőt,
Néhány hónapja fejeztem be az első akadálymentes és magyar WordPress sablon fejlesztését, most már túl vagyok több telepítésen. Nevet is adtam neki: Manduca. A sablont folyamatosan teszteljük különböző bővítményekkel is, hogy megállapítsuk a stabil együttműködésüket és WCAG 2.0 szabvány szerinti használhatóságukat.
Kiegészítés 2015.